https://pixabay.com/photos/container-container-port-port-3857611/

כל מי שיש לו מפעל יודע שלא קל לתחזק אותו. למפעלים שונים קיימים פסי ייצור רבים ומגוונים. חלקם מייצרים חלקי חילוף למכונות, אחרים עוסקים יותר בתחום המזון ויש מפעלים לייצור טקסטיל. על מנת להוציא את העבודה מן הכוח אל הפועל, המפעלים מחזיקים כמה מכונות וגם מאות עובדים שיש לדאוג להם. מטבע הדברים, המפעלים זקוקים למגוון רחב של שירותים כדי לפעול כמו שצריך, לשמור על הסחורה ולתחזק את העניינים.

הובלות מיוחדות למפעל שלכם

אם יש שירות שבו כל מפעל משתמש דרך קבע הוא שירות הובלות. ישנם מצבים שבהם מפעלים עוברים למקום אחר, ואז הם זקוקים לשירותי הובלה מאסיביים על מנת להעביר סחורות ומכונות. אבל לפעמים המפעלים זקוקים לשירותי הובלות יעילות עם מנוף על בסיס יום יומי. על מנת לבחור חברת הובלות טובה כל מנהל מפעל צריך לבדוק כמה דברים:

דואגים לבטיחות העובדים ובודקים את המטפים

כל מפעל שיש בו מאות עובדים צריך לדאוג למערכות לכיבוי אש, בייחוד אם יש במפעל חומרים כימיים וחומרים דליקים. לפיכך, בחדרים צריכים להיות ספרינקלרים והמטפים צריכים להיות מותקנים בכל מקרה. בהתאם להוראת התקן הישראלי חלק 129, כל מפעל חייב לבדוק את הציוד שלו לכיבוי אש, והמטפים הם בין הציוד החשוב ביותר. כי ברגע האמת חלילה, אנחנו רוצים להיות סמוכים ובטוחים שאפשר להפעיל את הציוד ולהציל את המצב. בדיקת ותחזוקת מטפים שנתית מתבצעת על ידי חברה מקצועית אשר דואגת לבצע בדיקה מדוקדקת לפי כל התקנים.

איך מתבצעת בדיקת מטפים?

בדיקת מטפים היא בדיקה בלתי מורכבת, אך חשוב שהיא תיעשה על ידי אנשים שעברו הכשרה מיוחדת. במהלך הבדיקה בוחנים שלושה דברים מרכזיים. דבר ראשון, בודקים את הלחץ. על גבי המטף מותקן מד לחץ, ויש לוודא כי המחוג אשר במד נמצא באזור הירוק. אם המחוג מציין אחרת, יש צורך להחליף את המטף. דבר שני, בודקי המטפים בוחנים אם המטף לא עבר שימוש קודם ואם הנצרה של המטף סגורה. כך, אם המטף עבר שימוש, ייתכן שאין בו די חומר כיבוי וכי קיים סיכוי שתוקף החומר פג והוא לא יכול לכבות את השריפה בזמן אמת. ולבסוף, הדבר השלישי שבודקים הוא אם הנצרה של המטף לא ניזוקה ואם היא לא עקומה או שבורה.