מאז ימי מסמכי הנייר והארכיון, ישנם סוגים רבים של נכסים דיגיטליים שיש צורך לנהל ולאחסן. מדובר בנכסים המשרתים מטרה ספציפית ובשבילם הם משמשים. בעוד שרוב האנשים פיתחו שיטות אחסון וניהול נכסים דיגיטליים משלהם, מערכת הקבצים והתיקיות הבסיסית הישנה אינה הדרך הטובה ביותר לארגן את המספר העצום של "נכסים דיגיטליים" שרוב החברות מנהלות כעת. שקול את מספר הנכסים שיש לך, את הזמן שנדרש למצוא ולהוריד נכסים דיגיטליים, כמה משתמשים ניגשים אליהם, איזה עלויות עבודה ושעות לוקח להם להחזיק את הנכסים האלה, וכמה כסף הם עולים. זה כולל ארגון אותם בתיקיות, מתן להם את השם הנכון (המכונה גם ניהול המטא-נתונים של הנכס הדיגיטלי), הקפדה על יישום זכויות דיגיטליות, הפצתם לגופים משפטיים ואחסון מאובטח, עד כמה שם.

אם אתה עונה בחיוב לשאלה זו

ניהול הנכסים הדיגיטליים שלך ירוויח וזה יכול להיות יתרונות לעסק שלך, אבל מה זה בדיוק? עכשיו שאתה יודע מה הם נכסים דיגיטליים, תוכל להבין טוב יותר מה זה ניהול נכסים דיגיטליים ולדעת בדיוק מה זה בשבילך. ההגדרה של נכס דיגיטלי היא שמדובר בכל קובץ דיגיטלי שנמצא בבעלותו ואוחסן בידי אדם או חברה וניתן לעשות בו שימוש חוזר במועד מאוחר יותר. נכסים דיגיטליים הם קבצים שנוצרו אלקטרונית המאוחסנים כנתונים בכונני אחסון דיגיטליים או במערכות מחשב. סוגים אלה של נכסים דיגיטליים כוללים מסמכים דיגיטליים, תמונות דיגיטליות ואסימונים של בלוקצ'יין, אך הם אינם בלעדיים להם. נכס דיגיטלי אינו מוגבל לכל סוג קובץ, הוא עשוי להכיל גם נתונים כגון תמונות, קטעי וידאו, שמע, וידאו, טקסט, תמונות ותכנים דיגיטליים אחרים.

לסיכום ההגדרה, נכס דיגיטלי הוא קובץ בעל ערך בפורמט אחר, בו מוגדרת זכות השימוש.

נכס דיגיטלי יכול להיות כל דבר שקיים בצורה בינארית או דיגיטלית ומגיע עם הזכות להשתמש בו

נכסים דיגיטליים הם כל מה שקיים בפורמטים דיגיטליים ויש לו זכות שימוש, בין אם הם בינארים, דיגיטליים או בפורמט קוד. אם פורמט קובץ כשיר כנכס דיגיטלי, זהו פורמט תוכן המאוחסן בצורה דיגיטלית ומספק ערך לחברה, למשתמשים, לצרכנים וכו '. —- ליתר דיוק, נכסים דיגיטליים מוגדרים על ידי ד"ר ראלף. נאדר ועמיתיו מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי, כאוסף של נתונים בינאריים שהם עצמאיים, ניתנים לזיהוי ייחודי ובעלי ערך. אם נפרק אותם הרבה יותר, נוכל להבדיל בין "נתונים בינאריים" לבין נכס שמורכב ממערכת נתונים (כלומר נתונים המאוחסנים במערכת מחשב) המורכבת מערכים מספריים שהם אפס או אחד. הסיבה לכך היא שאנחנו משתמשים ב"נתונים בינאריים "כדי לאפשר ייצוג חזותי של טקסט (במקרה זה, מסמך). תיאורטית, טוב דיגיטלי הוא דבר המיוצג בצורה דיגיטלית ויש לו ערך מהותי או נרכש. ניתן להגדירו כרכוש אישי בבעלות הפרט המחזיק אותו, או שהוא נכס, דבר מאומת ונרשם על ידי בעלות באמצעות מרשם מבוזר. הנתונים הכלולים ב"נכס דיגיטלי "נותנים לו ערך, ונתוניו מייצגים את ערך הנכסים הדיגיטליים.

נכס דיגיטלי הוא אפוא הערך שנוצר על ידי ארגון שרשרת האספקה שלו, ולא הבעלים הפרטי של הנכס.

ניהול נכסים דיגיטליים מתאר את התהליך בו ארגון מקבל גישה ובקרה לחברות ויוצר דוחות על נכסים דיגיטליים

מנהלי נכסים דיגיטליים אחראים בדרך כלל על הידור, ארגון וניהול הגישה לנכסים הדיגיטליים של החברה. לרוב למותגים יש "מנהל נכסים דיגיטליים" שמנהל את מערכת ניהול הנכסים הדיגיטליים (DAM) ומשיג מטרה זו. מערכת ניהול נכסים דיגיטלית (DAM) או Digital Asset Manager מורכבת ממכלול כלים לתמרון נכסים דיגיטליים, כגון מסד נתונים, מערכת ניהול מסדי נתונים או מרכז נתונים. הרעיון של נכסים דיגיטליים יועיל לכל תחום בו יש לתפוס ולהעביר ערכים בהקשר דיגיטלי. לדוגמא, אם ציור או פתק בכתב יד נסרקים ומועברים למחשב, הוא הופך ל"טוב דיגיטלי ". ניהול נכסים דיגיטלי פעיל (DAM) נותן לך מיקום מרכזי שבו משותפים כל הנכסים הוויזואליים. ה- DAM אמור לאפשר אחסון של כמויות אדירות של נכסים, והוא אמור להיות מסוגל לקבל "בית" לכל הנכסים הדיגיטליים.

מכיוון שהם בהגדרה ניתנים לזיהוי ייחודי, ניתן לחפש וניתן לעקוב אחר נכסים דיגיטליים. תהליך זה יכול להיות יעיל ביותר בתחומים כמו פיננסים, חשבונאות, שיווק ופיתוח עסקי, כמו גם בתחומים אחרים.

ניהול נכסים דיגיטלי מעולה יכול לסייע למשתמשים למצוא נכסים ביתר קלות ולנהל את השימוש בנכסים אלה באמצעות בקרת גישה וכלים לאכיפת מותגים

זה לא יכול רק לאפשר לצוותים להשתלט על המשאבים הדיגיטליים בספריה, אלא גם להקל על הגישה והיישום של המשאבים הללו. אם זרימת העבודה של הצוות שלך היא לזכור אילו תיקיות במחשב שלך הם אחסנו, סביר להניח שזרימת העבודה שלהם תורכב מתלה אחר מתלה של תיקיות ותיקיות של מחשבים עם מעט או ללא גישה לנכסים שהם הכי מתקשרים איתם. מצד שני, פתרון לניהול נכסים דיגיטליים יכול לספק ממשק קל לשימוש להצגת נכסים ולניהול השימוש בהם. המשתמש יכול גם לספק דוחות על השימוש והיעילות של נכסים דיגיטליים באמצעות מגוון כלים כגון לוח מחוונים, ממשק משתמש וכלי להדמיית נתונים.

למידע מורחב אודות מה זה נכס דיגיטלי? כדאי לבקר באתר kratza.co.il